26 sierpnia 2012

Żeglowanie na Zalewie Solińskim

We czwartek 16 sierpnia wybrałam się z rodzinką pożeglować na Solinie.
Pogoda dopisała - nie padało i nie grzało zbyt mocno, a wiatr niezbyt mocny, w sam raz jak na pierwszy samodzielny wypad z kompletnie niedoświadczoną załogą :)
Około 9.30 wypożyczyliśmy małą żaglówkę "Oktopus" utrzymaną raczej w średnim stanie ;) , ale na kilkugodzinne pływanie wystarczającą i dość wygodną.
Wyruszyliśmy bez przeszkód dość gładko - ja byłam kapitanem, siostra sternikiem, rodzice obsługiwali żagle. Wiatry nad Soliną są zmienne, więc atrakcji ze zwrotami było sporo, raz w małej zatoczce utknęliśmy na chwilę nie mogąc złapać wiatru, ale po kilku próbach mknęliśmy już dalej ku niezłej radości mamy (która na początku bała się wsiąść do łódki :) ).
Trochę poćwiczyliśmy w blasku słońca pozdrawiając mijanych po drodze, takich jak my "niedzielnych żeglarzy" no i pora się zwijać do kei. Ale tu pojawiły się małe problemy, bo mieliśmy kłopoty z podejściem pod wiatr, zwłaszcza, że dość nieładnie wepchnęła się nam inna łajba, której zresztą podejście  też się nie udało. Musieliśmy wykonać szybki zwrot przez sztag i zrobić nawrót. Oj ciasno było, bo wokół jeszcze ludziska na rowerkach wodnych i kajaczkach, trzeba mieć oczy dookoła głowy i szybko reagować. Trochę się denerwowałam, ale tato pomógł opanować sytuację. W końcu przybiliśmy do kei na silniku. Zrobiliśmy klar na jachcie i zadowoleni wróciliśmy do domu, aczkolwiek z postanowieniem, że niedługo wrócimy :)

6 komentarzy:

  1. Ja spędziłam minione wakacje w Chorwacji i nie masz pojęcia z jaką zazdrością patrzyłam na żeglujących po Adriatyku. Moje umiejętności nie pozwalają jeszcze na takie odważne szusowanie po morzu, ale warto mieć marzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fakt - trzeba posiadać umiejętności, żeby pływać po Adriatyku. Na początek jednak zawsze można żeglować z kimś bardziej doświadczonym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też nie wybrałbym się sam na Adriatyk... Chociaż byłem już raz w Chorwacji. Ale co zrobić ;]

    --------------------------------
    http://zeglowanie.net/

    OdpowiedzUsuń
  4. Na Zalewie Solińskim jeszcze nie miałem przyjemności żeglować, ale wszystko przede mną;) Mam nadzieję, że prędzej czy później będzie mi to dane.

    OdpowiedzUsuń
  5. Żagle trzeba kochać :) ja jestem po pierwszym rejsie po Chorwacji z ekipą train-and-sail i jestem pozytywnie zaskoczona. Nie sądziłam, że wrócę taka zadowolona :) na pewno teraz skupię się na żeglowaniu po Mazurach, bo taki cel sobie wyznaczyłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. dobrze się czyta teksty takiej pasjonatki :) sama zaczełam żeglować późno i bardzo żałuję, że nie miałam okazji zacząć wcześniej :(

    OdpowiedzUsuń